Powered By Blogger

donderdag 10 maart 2011

Woensdag 9 maart (Cedar Key - Crawfordville)

Vanmorgen werd ik om 7 uur wakker. Ben er even uitgegaan om van de zonsopgang te genieten. Erg mooi! Daarna toch maar even terug gegaan in bed en geslapen tot 8 uur.
Na een lekker home made ontbijtje de koffers gepakt. Met een kop koffie op het terras nog een poosje genoten van het uitzicht op de golf en onze buren, de pelikanen. Als afscheidskadootje kwamen er nog 2 dolfijnen langs zwemmen en een aantal vogels voerde nog even een showtje op.
Daarna de spullen in de auto geladen en uitgecheckt. Met pijn in ons hart reden we Cedar Key uit. Wat een fantastisch plaatsje als je een paar dagen wilt relaxen.
Vandaag is een reisdag en we kunnen lekker opschieten. We nemen een paar wegen binnendoor en langzamerhand verandert het landschap. We komen in een meer bosrijk gebied zodat we wat meer te kijken hebben onderweg.
We lunchen bij een picknicktafel met onze fleece aan want het waait hard en het is aan de frisse kant.
Na ruim 3 uur rijden komen we in Crawfordville waar we de komende 3 nachten blijven. Eerst gaan we uitgebreid boodschappen doen bij de Wallmart want we hebben alle tijd. Als we de winkel uitkomen, merken we dat het heeft geregend. We rijden door naar de Best Western en checken in.
Nadat we ons geïnstalleerd hebben, willen we eerst wat gaan eten. Dat blijkt nog niet zo simpel te zijn. Het hotel ligt echt in de middle of nowhere en de eettenten zijn behoorlijk ver weg. Als we eindelijk met behulp van de computer iets hebben gevonden, blijkt het zo’n 8 mijl verderop te zijn. We besluiten er toch maar naar toe te rijden maar als we er zijn blijkt het restaurant gesloten te zijn op woensdag. Inmiddels is het heel hard gaan regenen en we hebben het even gehad. We keren om en rijden maar weer terug. Uiteindelijk komen we een Hardee’s tegen; een hamburgertent. Daar gaan we dan maar een hamburger eten. Je moet toch wat.
Na de hamburger, die trouwens goed smaakt, rijden we weer terug naar het hotel. Dat was een eind rijden voor een simpele hamburger.
De rest van de avond blijven we op onze hotelkamer die heel ruim is en zelfs een zithoek heeft waar we lekker kunnen luieren. Het blijft maar heel hard regenen en onweren maar wij zitten droog. Hopelijk is het weer morgen beter want dan willen we een trail gaan lopen.
Aangezien ik geen foto’s heb gemaakt, nog maar een foto van Cedar Key; van de hoofdstraat.

1. Jammer van de regen, maar gelukkig hebben jullie er niet veel last van gehad.
    Veel plezier
    groetjes Jasper

2. Gelukkig dat de hamburger goed heeft gesmaakt ondanks de lange rit hiervoor.
    Hopen dat als jullie morgen een trail gaan lopen het weer wat opgeknapt zal zijn.